বিজ্ঞাপন

বাৰ চোৱা হল

জ্যোতিপ্ৰসাদ আগৰৱালা কোন আছিল?



জ্যোতিপ্ৰসাদ আগৰৱালা আছিল অসমীয়া সংস্কৃতিৰ এজন বিশিষ্ট ব্যক্তি, সংগীত, সাহিত্য, চিনেমা আদিলৈ আগবঢ়োৱা অৱদানৰ বাবে সুপৰিচিত। ১৯০৩ চনৰ ১৭ জুনত অসমৰ মাজমজিয়াত জন্মগ্ৰহণ কৰা তেখেতে যি সময়ত অঞ্চলটো অব্যৱহৃত সম্ভাৱনাৰে ভৰি পৰিছিল, সেই সময়ত সৃষ্টিশীলতাৰ ৰেঙণি হিচাপে আত্মপ্ৰকাশ কৰিছিল। তেওঁৰ কলাৰ প্ৰতি থকা আকৰ্ষণে অসমৰ চহকী পৰম্পৰাক প্ৰতিফলিত কৰাৰ লগতে আধুনিক প্ৰভাৱৰ পথো প্ৰশস্ত কৰিছিল।

 

মিউজিকেল মেষ্ট্ৰ'

আগৰৱালাৰ সংগীতৰ প্ৰতি থকা প্ৰেম কেৱল চখ নাছিল; ই আছিল এক আহ্বান। তেওঁ অসমৰ ৰাইজৰ মাজত অনুৰণন ঘটা অসংখ্য গীত ৰচনা কৰিছিল। তেওঁৰ সুৰবোৰে প্ৰায়ে লোক পৰম্পৰাৰ ওপৰত আধাৰিত হৈছিল, যুগ যুগ ধৰি চলি অহা কাহিনীবোৰত প্ৰাণ পাই উঠিছিল আৰু সমসাময়িক দৰ্শকৰ বাবে প্ৰাসংগিক কৰি তুলিছিল। কল্পনা কৰকচোন, এখন জীপাল পথাৰত থিয় হৈ, বাঁহৰ বাঁহীৰ শান্ত কৰা শব্দ শুনি, সূৰ্য্য অস্ত যোৱাৰ সময়ত—এইটোৱেই আগৰৱালাৰ সংগীতৰ সাৰমৰ্ম। 

 

পৰম্পৰাগত অসমীয়া উৎসৱসংগীত বিহুক জনপ্ৰিয় কৰি তোলাত তেখেতে যথেষ্ট সহায় কৰিছিল। আধুনিক বিষয়বস্তু আৰু বাদ্যযন্ত্ৰ সন্নিৱিষ্ট কৰি তেওঁ বিহুক জীৱনৰ নতুন লীজ দিলে, বহুতৰে হৃদয়ত বিহুৰ স্থান নিশ্চিত কৰিলে। তেওঁৰ গীতসমূহে প্ৰেম, প্ৰকৃতি, অসমীয়া সংস্কৃতিৰ সৌন্দৰ্য্যৰ কথা কৈছিল, শ্ৰোতাৰ সৈতে এক গভীৰ আৱেগিক সংযোগ গঢ়ি তুলিছিল।

 

অসমীয়া চিনেমাৰ এজন পথ প্ৰদৰ্শক

জ্যোতিপ্ৰসাদ আগৰৱালাই কেৱল সংগীতত ৰৈ যোৱা নাছিল। চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতা আৰু চিত্ৰনাট্যকাৰ হিচাপেও তেওঁ অসমীয়া চিনেমাত ঢৌ তুলিছিল। ১৯৩৫ চনত মুক্তি পোৱা তেওঁৰ প্ৰথমখন ছবি জয়মোটিয়ে অসমীয়া চলচ্চিত্ৰ ইতিহাসত এক উল্লেখযোগ্য মাইলৰ খুঁটি হিচাপে চিহ্নিত কৰিছিল। এইখনেই আছিল অসমীয়া ভাষাৰ প্ৰথমখন বৈশিষ্ট্যপূৰ্ণ ছবি, য’ত শিল্পকলাৰ লগত গল্প কোৱাৰ সংমিশ্ৰণ ঘটিছিল।

 

আগৰৱালাৰ ছবিবোৰ কেৱল মনোৰঞ্জন নাছিল; তেওঁলোকে সামাজিক বিষয় আৰু সাংস্কৃতিক আখ্যানসমূহৰ ওপৰত আলোকপাত কৰিছিল। তেওঁ চিনেমাক পৰিৱৰ্তনৰ এক শক্তিশালী আহিলা হিচাপে ব্যৱহাৰ কৰিছিল, দৰ্শকক শিক্ষিত কৰাৰ লগতে বাধ্যতামূলক কাহিনীৰে মোহিত কৰিছিল। আপুনি জানেনে তেওঁৰ এই কামে অসমৰ বহু ভৱিষ্যৎ চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতাক অনুপ্ৰাণিত কৰিছিল? এই ৰিপল ইফেক্টে অঞ্চলটোৰ সাংস্কৃতিক পৰিৱেশটোক পুনৰ গঢ় দিছিল।

 

সাহিত্যিক অৱদান

আগৰৱালা কেৱল সংগীত আৰু চিনেমাৰ দূৰদৰ্শী নাছিল, তেওঁ আছিল এজন মেধাৱী লেখক। তেওঁৰ সাহিত্যিক ৰচনাসমূহৰ ভিতৰত কবিতা, নাটক, ৰচনা আদি আছে যিয়ে তেওঁৰ জন্মভূমি আৰু ইয়াৰ জনসাধাৰণৰ প্ৰতি থকা গভীৰ প্ৰেমক প্ৰতিফলিত কৰে। তেওঁৰ লেখাত প্ৰায়ে অসমীয়া পৰিচয়ৰ সংগ্ৰাম আৰু জয়লাভৰ চিত্ৰণ কৰা হয়, পাঠকক তেওঁলোকৰ সংস্কৃতিক আকোৱালি ল’বলৈ আহ্বান জনোৱা হয়।

 

তেওঁৰ অন্যতম পৰিচিত ৰচনা হৈছে প্ৰেম আৰু ত্যাগৰ বিষয়বস্তুৰ ওপৰত নাটক ভানুমোতি। আকৰ্ষণীয় চৰিত্ৰ আৰু শক্তিশালী সংলাপৰ জৰিয়তে তেওঁ সাৰ্বজনীন আৱেগৰ সৈতে অনুৰণিত হোৱা এক আখ্যান ৰচনা কৰিছিল। তেওঁৰ ৰচনাসমূহ পঢ়িলে অসমৰ উপত্যকা আৰু পাহাৰৰ মাজেৰে যাত্ৰা কৰাৰ দৰে অনুভৱ হয়, বাটত সৌন্দৰ্য্য আৰু কষ্ট দুয়োটা আৱিষ্কাৰ কৰা।

 

লিগেচি ডেট লাইভছ অন

১৯৫১ চনৰ ১৭ জানুৱাৰীত জ্যোতিপ্ৰসাদ আগৰৱালাৰ দেহাৱসান ঘটে যদিও তেওঁৰ উত্তৰাধিকাৰ জীয়াই আছে। মহোৎসৱৰ সময়ত গোৱা গীতৰ পৰা আৰম্ভ কৰি ৰূপালী পৰ্দাত শোভা বঢ়া চিনেমালৈকে অসমৰ প্ৰতিটো কোণত তেওঁৰ প্ৰভাৱ অনুভৱ কৰা হয়। শিক্ষানুষ্ঠান আৰু সাংস্কৃতিক সংগঠনসমূহে বঁটা আৰু উৎসৱৰ জৰিয়তে তেওঁৰ স্মৃতিক সন্মান জনায়, ভৱিষ্যত প্ৰজন্মই তেওঁৰ অৱদানক মনত ৰখাটো নিশ্চিত কৰে।

 

তেওঁৰ জীৱনে এটা সোঁৱৰণী হিচাপে কাম কৰে যে শিল্পৰ সময় আৰু স্থানক অতিক্ৰম কৰাৰ ক্ষমতা আছে। যেনেকৈ নদী এখন ভূ-প্ৰকৃতিৰ মাজেৰে বৈ যায়, ই স্পৰ্শ কৰা সকলো বস্তুকে পুষ্টি প্ৰদান কৰে, আগৰৱালাৰ ৰচনাই অসমীয়া সংস্কৃতিক সমৃদ্ধ কৰি ৰাখিছে।

 

সামৰণিঃ জ্যোতিপ্ৰসাদ আগৰৱালাৰ আত্মাক আকোৱালি লোৱা

সততে পৰম্পৰাৰ অতীত লৰালৰিকৈ যোৱা এখন পৃথিৱীত জ্যোতিপ্ৰসাদ আগৰৱালাই পুৰণি আৰু নতুনৰ মিশ্ৰণৰ প্ৰমাণ হিচাপে থিয় দিছে। তেওঁৰ সৃষ্টিবোৰে ঐতিহ্যৰ সৌন্দৰ্য্য আৰু আমাৰ পৰিচয় প্ৰকাশৰ গুৰুত্বৰ কথা মনত পেলাই দিয়ে। গতিকে অহাবাৰ বিহুগীত এটা শুনিলে বা অসমীয়া চিনেমা চালে এমুহূৰ্ত সময় উলিয়াই তেওঁলোকক প্ৰাণৱন্ত কৰা শিল্পকলা আৰু আবেগক শলাগ লওঁক। তেওঁৰ আত্মাই অনুপ্ৰাণিত কৰি আহিছে, ভৱিষ্যতলৈ আগবাঢ়ি যোৱাৰ লগতে আমাৰ শিপাবোৰ অন্বেষণ আৰু উদযাপন কৰিবলৈ আহ্বান জনাইছে।

এটা মন্তব্য পোষ্ট কৰক

Previous Post Next Post

বিজ্ঞাপন

বিজ্ঞাপন

email-signup-form-Image

Subscribe

TECH GURU for Latest POST Updates